ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ


Το Καπάκι : Συνήθως φτιάχνεται από πλάτανο ή μαόνι


Άποψη τής μανταλιέρας : Η βάση της φτιάχνεται από κελεμπέκι ή έβενο ή τριανταφυλιά. Πάνω της προσαρμόζονται τα μανταλάκια, μικροί μεταλλικοί καβαλάρηδες πού αυξομειώνουν το μήκος της χορδής επιφέροντας πολύ μικρές αλλοιώσεις του ήχου.


Μαντάλια : Μικρά μεταλλικά ελάσματα που αυξομειώνουν το μήκος της χορδής επιφέροντας πολύ μικρές ηχητικές αλλοιώσεις (μικροδιαστήματα ή μόρια ή κόμματα).


Ο "καβαλάρης" των χορδών ο οποίος πατάει πάνω σε μια δερμάτινη μεμβράνη, σε τέσσερα σημεία, μεταδίδοντας έτσι τον παλμό των χορδών στο ηχείο


Οι δακτυλήθρες και οι πένες που φοριούνται στα δάκτυλα του μουσικού, για να πλήττει τις χορδές


Περίτεχνα ξύλινα κεντήματα ομορφαίνουν το όργανο και δίνουν στο καθένα τη μοναδικότητά του, αλλά αποτελούν και χαρακτηριστικό του κατασκευαστή.

 

 

 



Ο Πυθαγόρας
Το οπτικό υλικό που ακολουθεί είναι από το βιβλίο: "Το Κανονάκι, Προέλευση, Ιστορία" (ISBN 960-12-0530-6)
του Καθηγητή Μουσικολογίας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών ΑΠΘ,ΔΗΜΗΤΡΗ Γ. ΘΕΜΕΛΗ
Εκδόσεις UNIVERSITY STUDIO PRESS Εκδόσεις Επιστημονικών Βιβλίων και Περιοδικών
Κων. Μελενίκου 15 - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 54635

Ο Δαυίδ με Ψαλτήριο. Από ψαλτήριο της Μονής Σταυρονικήτα
(12ος αιώνας)


Ψαλτήριο με άλλα όργανα. Τοιχογραφία της Φανερωμένης στη Σαλαμίνα
(αρχές 18ου αιώνα)


Ψαλτήριο με άλλα όργανα. Τοιχογραφία από Μονή Βαρλαάμ, Μετέωρα
(16ος αιώνας)


Δυο Ψαλτήρια με άλλα όργανα. Από Γαλλικό ψαλτήριο
(13ος αιώνας)


Ψαλτήριο. Τοιχογραφία από Μονή Φιλανθρωπινών, Ιωάννινα
(16ος αιώνας)


Wilhelm von Herle, Κήποι του Παραδείσου
(14ος αιώνας)