Όγδοο - http://www.ogdoo.gr

 

Τραγούδια της Κωνσταντινούπολης και της Ιωνίας


http://www.ogdoo.gr

 

 

Πατριαρχική  ευλογία

 

Πατριαρχική  ευλογία

 

Ρομφαία - http://www.romfea.gr/

 

Τραγούδια από τη Βασιλίδα των πόλεων στην Τήνο

http://www.romfea.gr/

 

Πεμπτουσία - http://www.pemptousia.gr/

 

Ρωμηοί Συνθέτες της Κωνσταντινούπολης, το νέο cd της Ρωμάνα

http://www.pemptousia.gr/

 

Antinews - http://www.antinews.gr/

 

Παράδοση ώρα μηδέν;

http://www.antinews.gr/

Ασχολείται κανείς με την Βυζαντινή Μουσική και το Δημοτικό Τραγούδι;

·Γιώργος Ναούμ

·Γρηγόρης Νταραβάνολγου

·Κωνσταντίνος Μάρκος

·Μανώλης Καρπάθιος

·Γιώργος Παππάς

Μια συζήτηση στο www.mousapolytropos.gr.

Οι «Τέττιγες» της Παράδοσης: ΚΥΨΕΛΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Πεμπτουσία - http://www.pemptousia.gr/

 

http://www.pemptousia.gr/

Κάθε Σεπτέμβρη θυμόμαστε τη Μικρασία «Ο πόνος μας δε λέγεται, δε γράφεται ο καημός μας…»

Αργολικές Ειδήσεις http://www.argolikeseidhseis.gr/

 

http://www.argolikeseidhseis.gr/

Αργολίδα: Ξύπνησαν μνήμες από την Μικρά Ασία στη Νέα Κίο με την φωνή του Γρηγόρη Νταραβάνογλου (βίντεο)

http://neotita.gr/

 

http://bit.ly/28VZfEB

Μουσικοχορευτική εκδήλωση στον Άγ. Ελευθέριο Χαλανδρίου

Πεμπτουσία - http://www.pemptousia.gr/

 

http://www.pemptousia.gr/

Τα Μάθκια τα Γιαλλούρικα

Πεμπτουσία - http://www.pemptousia.gr/

 

http://www.pemptousia.gr/

Τραγούδια του Δωδεκαημέρου στην Αθήνα

Hellas Force - http://hellasforce.com/

 

http://hellasforce.com

Κλασική μουσική της Κωνσταντινούπολης στη Νέα Πέραμο– HellasForce

Rodos Report - http://rodosreport.gr/

 

http://rodosreport.gr/to-theio-pathos-mesa-apo-tin-paradosi/

 

Μια μοναδική εκδήλωση βυζαντινής μουσικής στη Ρόδο – Χορηγός Επικοινωνίας Rodosreport

Παρατηρητής Αργολίδας - paratiritis-news.com

 

http://www.paratiritis-news.com/?p=104654

 

Μουσική εκδήλωση συνδιοργανώνουν ο Σύνδεσμος Ιεροψαλτών Αργολίδας «Ιάκωβος Ναυπλιώτης» και η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Άργους Μυκηνών (Κ.Ε.Δ.Α-Μ)

“ΤΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΙΑΝΑ”

Αναφορά στο Όγδοο - ogdoo.gr

http://www.ogdoo.gr

Αναφορά στη Ροδιακή - rodiaki.gr

http://www.rodiaki.gr

Αναφορά στο Εξάψαλμος - exapsalmos.gr

http://www.exapsalmos.gr/

Αναφορά στο - cityofpetaloudes.gr



http://www.cityofpetaloudes.gr

Ευχαριστήριο από τον Αθλητικό - Πολιτιστικό Σύλλογο Καρλοβάσου Σάμου "ΙΩΝΙΚΟΣ"



Αναφορά στο ert.gr--από www.ert.gr


 

http://www.ert.gr/trito/index.php/teleytaia-nea-apo-to-trito/item/1647...

 

Αναφορά στο skai.gr--από www.skai.gr


 

http://www.skai.gr/news/culture/article/205590/dodekaoro-me-mousiki-sto-mouseio-akropolis-/

 

Αναφορά στο enet.gr--από www.enet.gr


 

http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=15/04/2009&s=odhgos-gia-ekdhlwseis&c=texnes--politismos 

Αναφορά στον Ιντερνετικό ραδιοφωνικό σταθμό ΦΑΡΟΣ--από www.farosradio.gr

  Πρόσκληση: "Βυζάντιον. Μια άγνωστη σύγχρονη Ανατολία". Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012 ώρα 19.15

 

http://www.farosradio.gr/el/faros-news/item/2202-filologikos-syllogos.html

 

Παραδοσιακές οσμές ευωδίας--από www.kathimerini.com.cy (Καθημερινή, 04.08.2011)
Του ΓΙΩΡΓΟΥ Ε. ΠΑΠΑΔΑΚΗ
ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΑΡΠΑΘΙΟΣ: ΚΛΑΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΡΩΜΗΟΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Καθρέφτης

Ο Μανώλης Καρπάθιος παρουσιάζει έργα επτά Ελλήνων συνθετών της Κωνσταντινούπολης, που έδρασαν στο διάστημα από τον 16ο μέχρι τον 20ό αιώνα. Είναι γνωστό ότι στο χώρο της κλασικής (λόγιας) οθωμανικής μουσικής διακρίθηκαν -εκτός από τους Τούρκους- και πολλοί Ελληνες, Αρμένιοι, Εβραίοι και άλλοι συνθέτες. Πρόκειται για μια μουσική με πολύ βαθιές ρίζες στη μακραίωνη παράδοση της ανατολικής Μεσογείου, που είναι κληρονόμος της βυζαντινής και αραβοπερσικής μουσικής παράδοσης. Μετά την άλωση της Πόλης η μουσική των Τούρκων, που είχε κεντρο-ασιατικές καταβολές μα και περσικές επιδράσεις, δέχεται την ισχυρή επιρροή των τριών βασικών εθνοτήτων της Κωνσταντινούπολης: της ελληνικής, της αρμένικης και της εβραϊκής. Η επιρροή της μουσικής των παραπάνω εθνοτήτων οφείλεται τόσο στην ίδια τη μουσική της χριστιανικής Εκκλησίας (από θεωρητικής, επιστημονικής, αλλά και καλλιτεχνικής άποψης) όσο και στο γεγονός ότι οι χώροι όπου το κοινό μπορούσε να ακούσει μουσική (τα κέντρα διασκέδασης) ήταν στα χέρια Ελλήνων, Αρμένιων και Εβραίων, καθώς οι Τούρκοι δεν μπορούσαν να είναι ιδιοκτήτες καταστημάτων στα οποία καταναλώνονται οινοπνευματώδη ποτά. Σε όλη την περίοδο της τουρκοκρατίας Ελληνες μουσικοδιδάσκαλοι, εκτός από τη σύνθεση λατρευτικής μουσικής, έγραφαν και έργα κοσμικής (εξωτερικής) μουσικής, έργα που στη συνέχεια ενσωματώνονταν στην κοινωνική ζωή των Οθωμανών. Πολλοί Ελληνες πλούτισαν τη μουσική των Τούρκων και συνέβαλαν στην τελική διαμόρφωση της λεγόμενης κλασικής οθωμανικής μουσικής. Ο Μανώλης Καρπάθιος παρουσιάζει εδώ έργα επτά Ελλήνων συνθετών της Κωνσταντινούπολης, που έδρασαν στο διάστημα από τον 16ο μέχρι τον 20ό αιώνα: Παππάς (16ος), Αγγελής (17ος), Τζώρτζης (18ος), Βασιλάκης (19ος), Νικολάκης (19ος) και οι πιο σύγχρονοι Χρήστος Κυριαζής: (; - 1914) και Αλέκος Μπατζανός (1888-1950). Εξ όσων δύναμαι να γνωρίζω (να συγκρίνω) από άλλες εκτελέσεις έργων της μουσικής αυτής, (τόσο από Ελληνες, όσο και από Τούρκους μουσικούς) το συγκρότημα που παίζει εδώ δείχνει όχι μόνο καλές, μα αρκετά καλές επιδόσεις τεχνικής και εκφραστικότητας, χωρίς πάντως να αποφεύγει κάποτε και έναν «ακαδημαϊσμό» -θα έλεγα- ένα διδακτικό άρωμα στο παίξιμό του, ένα είδος δισταγμού στην ανατροπή ενός καθωσπρεπισμού στη στάση απέναντι στην ιδέα της ερμηνείας, που -όπως υποθέτω- ίσως οφείλεται σε μια υπερτίμηση της «λογιοσύνης» αυτής της μουσικής και των δημιουργών της. Με άλλα λόγια κάποτε υποχωρεί ή λείπει το, απλώς και κοινώς λεγόμενο, μερακλίδικο παίξιμο, που βέβαια απαιτείται είτε παίζει κανείς λαϊκή είτε λόγια μουσική. Ενα άλλο σημείο που ανήκει, πιστεύω, στην αρμοδιότητα της κριτικής, είναι ό,τι αφορά στους τίτλους, στις τροπικές και μορφολογικές ταυτότητες των έργων. Για παράδειγμα, ο τίτλος «Huseyni Pesrev» μεταφράζεται (αν μπορεί να θεωρηθεί μετάφραση) σε «οργανική σύνθεση σε ήχο πλάγιο του πρώτου του μαλακού διατόνου». Αυτός ο... σιδηροδρομικός τίτλος ίσως να λέει κάτι σε ορισμένους ψάλτες, ή δασκάλους της βυζαντινής μουσικής. Για τους υπόλοιπους ακροατές (μουσικούς και μη μουσικούς) ουδέν νόημα έχει. Αφήνουμε που το μακάμ Huseyni δεν είναι δυνατόν να «μεταφράζεται», αφελώς, σε ήχο πλάγιο του πρώτου. Τα συστήματα των μακάμ της αραβικής και των ήχων της βυζαντινής μουσικής είναι συγγενικά μεν, αλλά και διακριτά σε βαθμό που να μην επιτρέπουν απλοποιήσεις. Κάθε μουσικός που παίζει δημοτική ή λαϊκή μουσική, γνωρίζει καλά πως τα μακάμια, ως πρακτική ορολογία, είναι πιο οικεία από τους ήχους. Μορφολογικώς, τέλος, το Pesrev (το πεστρέφι) είναι μια συγκεκριμένη φόρμα. Δεν σημαίνει απλώς «οργανική σύνθεση». Οργανική σύνθεση είναι άλλωστε και η κλασική συμφωνία της Δύσης.
ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΡΟΜΦΑΙΑ

Το πρώτο σεμινάριο παραδοσιακής μουσικής φιλοξένησε η Ι. Μονή Κύκκου
Παρασκευή, 05 Αύγουστος 2011
Συντάχθηκε από τον Λουκά Παναγιώτου - 13.02

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το ξεχωριστό, από κάθε άποψη, σεμινάριο ελληνικής παραδοσιακής μουσικής, το οποίο πραγματοποιήθηκε, από τις 18 μέχρι και τις 24 Ιουλίου, στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους του ξενώνα-κατασκήνωσης της Ιεράς Μονής Κύκκου, προσελκύοντας πολλά βλέμματα από την ευρύτερη περιοχή.
Την ευκαιρία να διευρύνουν τους ορίζοντές τους, αλλά και να αποκομίσουν μουσικές παραστάσεις υψηλού επιπέδου, είχαν όσοι παρευρέθηκαν στο πρώτο, επί κυπριακού εδάφους, σεμινάριο παραδοσιακής μουσικής, που διοργάνωσαν οι εκδόσεις Μαΐστωρ και ο πολιτιστικός όμιλος Αποστόλου Μάρκου με την ευγενή στήριξη και φιλοξενία της Ιεράς Μονής Κύκκου και του φιλόμουσου Μητροπολίτη Κύκκου και Τηλλυρίας κ. Νικηφόρου.
Επιφανείς και καταξιωμένοι μουσικοί από την Ελλάδα και την Κύπρο δίδαξαν παραδοσιακά όργανα, βυζαντινή μουσική και παραδοσιακό τραγούδι.
Επικεφαλής του επιστημονικού μουσικού επιτελείου ήταν ο Μανώλης Καρπάθιος, ένας από τους μεγαλύτερους έλληνες δεξιοτέχνες της παραδοσιακής μουσικής και ο οποίος δίδαξε κανονάκι.
Μαζί του οι εξ Ελλάδος μουσικοί Κώστας Μήτσιος, ο οποίος δίδαξε ούτι, λαούτο και μπουζούκι, Δημήτρης Ζαχαρίου, που δίδαξε βιολί, πολίτικη λύρα, θεωρία και πράξη βυζαντινής μουσικής. Παράλληλα, οι Μιχαήλ Χατζημιχαήλ και Χρήστος Γεωργιάδης δίδαξαν κυπριακό τραγούδι και Βυζαντινή σημειογραφία, αντίστοιχα.
Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, πραγματοποιήθηκαν τόσο θεωρητικές, όσο και πρακτικές παρουσιάσεις της πλούσιας παράδοσής μας, με ιδιαίτερη έμφαση στη μουσική παράδοση και τις «φωνές» της Κύπρου μας και σ' αυτό συμμετείχαν 40 περίπου μουσικοί και μαθητές από την Ελλάδα και την Κύπρο.
Η μεθοδολογία η οποία αναπτύχθηκε στα σεμινάρια παραδοσιακής μουσικής, στόχο είχε την ουσιαστική προσέγγιση της έννοιας και της φιλοσοφίας της ελληνικής παράδοσης, μέσα από τις πάμπολλες πτυχές και εκφράσεις της.
Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Κέντρο έρευνας και προβολής της Εθνικής μουσικής Σίμων Καράς, μέλη του οποίου είναι οι διδάσκοντες.
ΒΗΜAGAZINO ΤΗΣ 7ης ΙΟΥΝΙΟΥ 2009 - τ. 451

Ο Μανώλης Καρπάθιος μαζί με τη Φωτεινή Δάρρα και τον Παντελή Κωνσταντινίδη κατά τη διάρκεια πρόβας για τη συναυλία που έγινε στην Κωνσταντινούπολη στις 13 Ιουνίου 2009
Άρθρο από το περιοδικό "ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ", τεύχος 1, 2010
Έπαινος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδας προς τον Μανώλη Καρπάθιο, υπογραφόμενη από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδας, Χριστόδουλο.
Τιμητικό δίπλωμα από τον Δήμο Μεγίστης (Καστελλόριζο) 1999
Μετάλλειο Δήμου Λάρνακας Κύπρου
Μετάλλειο Δήμου Σύμης 1998
Μετάλλειο Δήμου Σύμης 2000